Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Anneli - 19 augusti 2008 13:43

Nu har jag varit och lämnat av min far vid tåget. Han åker tillbaka till sitt nya hemland Thailand, för vistelse där till i maj nästa år. Gubben och jag ska nu försöka spara pengar och resa dit och hälsa på honom i januari-februari. Vi avnjöt en gemensam favoritlunch, nämligen Öländska kroppkakor. Det ät bara han och jag som är barnsligt förtjusta i denna något speciella maträtt. Vad vi njöt, vi kom överens om att vi skulle vara alldeles tysta, för att riktigt kunna ta in smaken och den något annorlunda konsistensen. Vaknade redan kl 04.00 och har därför hunnit måla dagens skörd av vita plankor. Fattar inte vad som hänt, varförjag inte längre kan sova mer än bara några timmar i streck, känner mig som ett Duracel batteri som bara går och går. Har försökt analysera mitt dilemma. Det kan vara struman som spökar igen, har även en annan teori och det är att jag i dagsläget väger alldeles för mycket och detta medför att jag får tillbaka värken i kroppen och det är därför jag vaknar. Till hösten måste jag ta tag i min vikt och mina matvanor. När jag vaknar i princip mitt i natten, hinner jag äta frukost tre gånger. Vad har ni för er idag??

Ovido - Quiz & Flashcards