Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Anneli - 17 augusti 2008 23:31

Vaknade klockan 02:30 efter 2 timmars härlig sömn, förstår inte varför jag inte kan sova om nätterna längre. Tur att det finns OS att titta på när man vaknar vid en så okristlig tid. Förmiddagen ägnades åt målning, som tur var skulle jag få besök idag så målningen avslutades ganska tidigt. Vännen A-S kom över, vi hade en trevlig stund med mycket marsvinsprat. Min vän är en mycket tapper kvinna med mycket sunda tankar. Hon skulle även kunna vara aktuell för sveriges svar på ¨Mannen/kvinnan som kan prata med hundar¨. Hon fick min galna terrier att bli helt förvirrad, bara genom att kliva innanför dörren. Han brukar var ett riktig, pain in the ass, när man har främmade. Med ett ihärdigt och ljudliga påkallande av uppmärksamhet. Idag var han helt lugn och helt förändrad. Så fort A-S kom i närheten vek han undan och visste inte var han skulle ta vägen. Hon gav mig även en riktigt bra lektion i färglära gällande marsvinen. Hon hjälpte mig även med goda råd, vilka djur jag ska ställa framöver. Ska nu ta tag i att få min uppfödning reggad, håll gärna tummarna.

Ovido - Quiz & Flashcards