Direktlänk till inlägg 12 april 2008

Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Av Anneli - 12 april 2008 18:25

Julita utställningen gick snabbt och smidigt, bedömningar gick inte riktigt min väg. Min vän och färdkamrat knep certet mitt framför ögonen på mig med Tändsticka. Dumle fick ett silvermärke, men vad hjälper det. Så vi får fortsätta jakten mot chaminjon. A-S hade det inte lätt kan jag säga! Bella blev 1/3, Nevada 87 p och Exodus blev bäst i ras och hade han haft V:et i pannan hade det blivit cert. Så han är ett champinjon ämne. Här ska hem och odlas hårväxt, hur man nu gör. Men man ser att ett V är på gång. Exodus kommer igen. Vi har i allafall roligt och jag trivs riktigt bra i utställningsvärlden, vilket jag aldrig trodde var möjligt. Alla är så trevliga, enkla och lättsamma människor, som man kan skoja friskt med. Vilket är helt i min smak. A-S förlåt om jag retas med dig, som jag sade i bilen är du förlåten. Du har hållt på länge och jag är nybörjare, att det går bra för dig är dig väl unt. Nog skrivet om detta, Julita är historia. Just nu sitter jag och lyssnar på en väldigt hungrig pojke. Fasters troll är nybadad och sugen på gröt.  Hemma pågår herrmiddagen för fullt och jag hoppas huset står kvar när jag kommer hem, ölburkara lär i allafall stå kvar.

 
 
Lena

Lena

12 april 2008 19:32

NU blev jag sugen att åka på utställning ; )

Trevlig kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

12 april 2008 22:13

Kul att du trivs med oss :-D
Du är en så glad och go tjej så vi tar ju naturligtvis emot dej med varma och öppna famnar.
Hoppas vi ses i Valbo. Har du 8 djur med dej då?? ;-)

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

12 april 2008 22:36

Äsch då att Dumle inte fick sitt sista cert! Kul att de andra placerade sej bra :-)

http://gemini.bloggagratis.se

 
Annsofie

Annsofie

13 april 2008 14:44

Det är ingen fara. Jag har full förståelse för att du retades lite. Dumle har ju bara ett cert kvar och du ville så gärna. Ny fight i Valbo?

Hoppas du inte hade allt för mycket och städa efter herrmiddagen utan har fått massor med tid för dig själv också. Slappa på soffan och sådant.

http://www.geocites.com/tunaby_marsvin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 30 augusti 2010 19:14

Jag har köpt två PET-tjejer ifrån Ulricehamn, nu letar jag med ljus och lykta efter  någon som åker förbi där eller Jönköping på väg upp till NM i Eskilstuna som kan ta med sig dessa marsvinstjejer. Är det någon som läser detta och kan tipsa mig om t...

Av Anneli - 27 augusti 2010 15:17


Är dom inte för söta, det är Zaa-Zoo till vänster och Zlatan till höger, dom vägde 106 och 100 gram. Honan stannar såklart och hanen kommer att säljas, min önskan är att han ska få komma till någon avels- och utställningsintresserad, för jag tror ...

Av Anneli - 26 augusti 2010 18:56


   Då var man hemma efter en underbar latmansvecka i ett skållhett Turkiet. Det har varit underbart att bara få ligga vid polen och bada, läsa och dricka paraplydrinkar. Halleluja för AC, annars hade man aldrig överlevt. Kvällarna var knappt att ma...

Av Anneli - 18 augusti 2010 08:13

Nu är jag tillbaka, har semester och åker till Turkiet idag, ska bli ljuvligt. Emly som gått och vankat med sin jättemage, klämde ur sig sina två bebisar igår, så skönt. En hona och hane blev det på 106 och 100 gr. Pappa är Redets Neville. Mamma ska ...

Av Anneli - 19 juli 2010 20:58

Imorgon är W-kullen 5 veckor, men är inte i närheten av att väga 300 gram, vilket aldrig har hänt tidigare. Kullne var stor och det var första gången jag stödmatade, men ingen unge var direkt liten. Nu har jag marsvinsköpare som längtar efter  marsvi...

Ovido - Quiz & Flashcards