Alla inlägg den 20 april 2008

Av Anneli - 20 april 2008 23:31

Pojkarna åkte hem på eftermiddagen och ett stilla lugn lade sig över Bondegatan 5 igen. Kvar fanns smulor på golvet och några kvarglömda bilar. Vi har haft så trevligt och det är alltid lite sorgligt när dom åker. Större delen av dagen har tillbringats ute i trädgården, pojkarna fick en begagnad sparkcykel, villket var ett trevligt tillskott och naturligtvis upphov till en del kiv. Dom är ju grabbar och bröder. Jag blev i allafall klar med städningen av rabatterna, nu ser dom någorlunda acceptabla ut. Kvällen har ägnats åt lögning av burar, et söndagsnöje, lika säkert som amen i kyrkan. Nu är det rent och snyggt, i allafall imorgon. Marsvinen har alla fått sig en besiktning, samt tvättning av öron och kloklippning. Alla är i gott skick förutom Citronella som fått rejält med svamp, runt underlivet eller vad man kallar det på marsvin. Stackars liten, vad det måste gör ont, men hon får specialbehandling flera gånger per dag, med Aloe Vera Gel och Pevaryl, ett säket kort. Chokladbiten är rejält nedgången efter Dilbert, hon är mager och eländig. Så nu är det gödning som gäller, plockade lite gräs och maskrosor åt henne. Har ni andra förslag på vad jag kan ge henne är jag tacksam. Nu måste jag lägga mig, natti, natti!!!

Ovido - Quiz & Flashcards