Alla inlägg den 30 april 2008

Av Anneli - 30 april 2008 16:07

Den krassa lilla honan låg död i buren i morse, villket var väntat. Den lilla killen som var så pigg igår, var det inte idag. Tänkte låta honom vara men så kom jag på att jag hade färsk modersmjölk i frysen och tänkte att det nog borde funka eftersom man kan ge modersmjölksersättning. Det fick avgöra mitt beslut att i allafall försöka. Ringde mamma som raskt fick kasta sig i bilen och köra mig till jobbet med marsvin och packning. Trots detta dog den lilla strax före lunch. En arbetskamrat blev så tagen av den lillas öde, att han sjöng härlig är jorden. Han är körsångare så det blev en fin liten ceremoni. Nu ska jag vara ledig i 4 dagar och ska ägna min tid att få Just in Time på banan igen. Hon är riktigt risig, är hon inte piggare på fredag får jag nog ringa farbror veterinär.Tips tas tacksamt emot!!! Just nu känns marsvinsuppfödning tungt och deprimrande! 70 dagars väntan och sedan bara ledsamheter, suck

Ovido - Quiz & Flashcards