Alla inlägg den 29 april 2008

Av Anneli - 29 april 2008 22:01

Imorse passade Just in Time på att föda strax innan jag kom ner, fan att jag inte gick upp när klockan ringde, då kanske jag i allafall hade kunnat rädda den stora bäbisen som hon inte packat upp. Buren såg ut som ett blodbad, jag såg en liten krake som låg på sidan och annan krake sitta i ett hörn, dom levde i allafall. Sedan fick jag se en till unge som hon tvättat alldeles för mycket istället, halva magen var borta, fy sjutton vad otäckt. Honan själv verkade vara i chock och ser ut att vara det fortfarande, sitter och stirrar och har bara tuggat på en gurka. Hon verkade inte bry sig nämnvärt, så min kära vän E-K tyckte jag skulle prova att sätta henne i en liten bur, för att hon skulle fatta att det är faktiskt hon som ska ta hand om ungarna och det tror jag hon gjort, för hon har dom iallafall under sig nu. Den ena kraken är pigg, men den minsta ser inte ut att må bra alls. Den lever i allafall men det är tveksamt om den klarar natten. Två små Bamsekopior, sååå söta. Vad är det med rexarna, brukar dom ha stor dödlighet bland sina ungar. Hos mig verkar den trenden sitta i. Vad ska man göra med honan som inte alls verkar sugen på mat, jag har provat med precis allt och inget passar. Hjälp, jag är alldeles villrådig, om det inte vänder imorgon, ska jag börja stödmata och med vad, jag har ingen get!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards