Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Anneli - 25 augusti 2009 21:26

Semestern är slut och vardagen är här igen, trött och sliten känner jag mig redan. Den lilla honan i den senaste kullen avled, efter några dagar. De resterande mår i allafall bra och ökar stadigt i vikt. Hanarn ska heta Sigvard och Sivert, tror jag och honan som troligen får stanna ska heta Signe. Några honor kvar som ska föda och jag hoppas allt går bra. Två marsvin flyttade i helgen och jag är övertygade att dom kommer att få det helmysigt i sin nya familj. Det är så härligt att se barnens förväntsfulla blickar när dom hämtar sina ny familjemedlemmar och deras stolta steg när dom går till bilen, men marsvinen i en transportbur. Idag har jag fyndat spån, Grodden säljer 5 balar för 295 kr, bara 59 kronor balen - me like. Nu ska jag natta mina grisar, lösa ett korsord, innan John Blund kommer och säger godnatt.

Ovido - Quiz & Flashcards