Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Anneli - 16 augusti 2009 23:07

Jag träffade min egen husläkare på akuten, då det var han som hade jouren, fick penicillin i förebyggande syfte, eftersom Borelia tar minst 3 veckor att uvecklas. Man undrar ju varför sköterskan på sjukvårdsupplysningen skickade mig till akuten, det borde man väl ha koll på där, blev ju 120 kronor dyrare. Som sagt så träffade jag min egen läkare, som med tanke på mina symtom vill träffa mig igen i veckan för att ta nya prover  på sköldskörteln, innebär ytterligare 120 kr. Det kan vara giftstruma igen. Jag har så förbannat ont i lederna och yrseln blir bara värre och värre.

Av Anneli - 16 augusti 2009 09:17

Jag har troligen fått Borelia, har känt mig konstig sedan i fredags, fryser, är yr och har ont i alla kroppens leder. Jag har hela tiden trott att det berott på att jag slutat med med min medicinering. Igår kväll när jag kom hem från utställningen kände jag mig helt slut. Jag stupade i säng kl 22.00 I sängen kände jag att det kändes ömt på skinkan, en stor finne tänkte jag, men ack vad jag bedrog mig, där satt i stället en äcklig fästing och sög mitt blod. Panik utbröt, gubben fick sig ett gott skratt i allafall, när han skulle ta bort fanskapet. Sedan kunde ju inte jag sova, utan ringde till sjukvårdsupplysningen. Där ansåg man att jag måste in till familjeläkar akuten i Köping idag eftersom jag hade så starka symtom på Borelia. Så idag kl 11.00 ska jag dit och förhoppningsvis få medikamenter. Jag som trodde jag åkt på svininfluensan, men Borelia känns lika illa. Återkommer med vidare rapport ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards