Direktlänk till inlägg 12 oktober 2008

DAGEN EFTER!!

Av Anneli - 12 oktober 2008 22:50

Pigg som en lärka, när väl huvudvärken släppt, ska jag väl tillägga. Ut i solskenet och målade staketet. Sedan blev det ett kärt återseende i form av att min borttappade favoritfikus C kom på besök. Vi träffades när jag skrev min B-uppsats för hundra år sedan. C och jag fann varandra som vå tvillingsjälar. Av någon konstig anledning tappade vi bort varandra och nu träffades vi igen efter sju år. Sju år för mycket, gud vad det kändes att jag saknat honom i mitt liv. Det var så gott och se honom igen, han hade inte förändrats mycket. Läser du det här C, jag älskar dig, du är världens underbaraste fikus!!!! Bella mår inte så bra, hon äter men verkar deprimrad. Jag har satt henne i en liten bur med ungarna, har försökt få dom att dia. Men dom vill inte och Bella vill definitivt inte. Dom får hennes värme, men inget mer. Dom äter iallafall ur flaskan. Så nu är det varannan timme matning som gäller. Funderar allvarligt på om det är värt allt slit. Handmatningen har ju inte fungerat så bra tidigare. Men jag kan bara inte se dom tyna bort, utan att ens ha försökt. Vad tycker ni kära marsvinsvänner att jag ska göra. A-S din hona vill inte adoptera 4 bebbar?????

 
 
Karin

Karin

13 oktober 2008 15:09

Jag skulle inte flaskmata bebisarna, skulle inte ens ha möjlighet. Hur gör DU, har du med dem på jobbet?
Det är ledsamt när det blir såhär med både bebbar och marsvinsmamman men så är det tyvärr. Finns det en annan mamma i närheten som kan ta över så är ju det en lösning.

http://gemini.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

13 oktober 2008 18:58

Vilket dilemma ; (
Har tyvärr inget bra råd att ge ; (

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Annsofie

Annsofie

13 oktober 2008 22:17

Sorry min hona klarade sig inte hon som miste sin kull. Annars hade det kunna vara värt och prova. Det har fungerat tidigare bland mina honor.

http://www.geocities.com/tunaby_marsvin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 30 augusti 2010 19:14

Jag har köpt två PET-tjejer ifrån Ulricehamn, nu letar jag med ljus och lykta efter  någon som åker förbi där eller Jönköping på väg upp till NM i Eskilstuna som kan ta med sig dessa marsvinstjejer. Är det någon som läser detta och kan tipsa mig om t...

Av Anneli - 27 augusti 2010 15:17


Är dom inte för söta, det är Zaa-Zoo till vänster och Zlatan till höger, dom vägde 106 och 100 gram. Honan stannar såklart och hanen kommer att säljas, min önskan är att han ska få komma till någon avels- och utställningsintresserad, för jag tror ...

Av Anneli - 26 augusti 2010 18:56


   Då var man hemma efter en underbar latmansvecka i ett skållhett Turkiet. Det har varit underbart att bara få ligga vid polen och bada, läsa och dricka paraplydrinkar. Halleluja för AC, annars hade man aldrig överlevt. Kvällarna var knappt att ma...

Av Anneli - 18 augusti 2010 08:13

Nu är jag tillbaka, har semester och åker till Turkiet idag, ska bli ljuvligt. Emly som gått och vankat med sin jättemage, klämde ur sig sina två bebisar igår, så skönt. En hona och hane blev det på 106 och 100 gr. Pappa är Redets Neville. Mamma ska ...

Av Anneli - 19 juli 2010 20:58

Imorgon är W-kullen 5 veckor, men är inte i närheten av att väga 300 gram, vilket aldrig har hänt tidigare. Kullne var stor och det var första gången jag stödmatade, men ingen unge var direkt liten. Nu har jag marsvinsköpare som längtar efter  marsvi...

Ovido - Quiz & Flashcards