Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

MYSIG UTFLYKT!!

Av Anneli - 11 januari 2009 20:50

A-S och jag har varit på utflykt idag, en mycket trevlig sådan med gott kaffe, kakor och trevligt prat. När jag kom hem blev det mindre roligt, Peek-a-boo's Faramira hade fött fyra för tidigt födda ungar, allt i en enda blodig röra. Hon själv mår inte alls bra och jag oroar mig för att det kommer att gå illa. FAN, FAN, FAN ursäkta men jag blir så ledsen. Jag har nämligen inte lyckats få någon avkomma efter henne och hon är mig så kär, med sitt lugna sätt och härliga goa kinder. Så håll alla tummar ni har!! Sedan hittar jag inte kunskapstestet som jag tänkte göra klart ikväll, som tur är har jag kvar det i datorn, men får skriva ut det imorgon på jobbet eftersom det av någon underlig anledning inte går att öppna på min hemmadator. Jag vill också passa på att tacka E-K för hennes hjälp igår. Fick igår smått panik när jag kom till Grodden för att köpa spån. INKOMMER TIDIGAST VECKA 5. Det blev katastrof och panik vill jag lova. Man bor ju inte i någon stad där det vimlar av ställen att införskaffa spån. Med E-K hjälp fick jag tag i spån i grannkommunen så nu är 3 balar undanlagda.

 
 
Annsofie

Annsofie

11 januari 2009 23:06

Men vilken otur. Håller tummarna för Faramira.

Kram

http://www.geocities.com/tunaby_marsvin

 
Lena

Lena

12 januari 2009 15:43

Håller tummarna på att det går bra ; ))

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 30 augusti 2010 19:14

Jag har köpt två PET-tjejer ifrån Ulricehamn, nu letar jag med ljus och lykta efter  någon som åker förbi där eller Jönköping på väg upp till NM i Eskilstuna som kan ta med sig dessa marsvinstjejer. Är det någon som läser detta och kan tipsa mig om t...

Av Anneli - 27 augusti 2010 15:17


Är dom inte för söta, det är Zaa-Zoo till vänster och Zlatan till höger, dom vägde 106 och 100 gram. Honan stannar såklart och hanen kommer att säljas, min önskan är att han ska få komma till någon avels- och utställningsintresserad, för jag tror ...

Av Anneli - 26 augusti 2010 18:56


   Då var man hemma efter en underbar latmansvecka i ett skållhett Turkiet. Det har varit underbart att bara få ligga vid polen och bada, läsa och dricka paraplydrinkar. Halleluja för AC, annars hade man aldrig överlevt. Kvällarna var knappt att ma...

Av Anneli - 18 augusti 2010 08:13

Nu är jag tillbaka, har semester och åker till Turkiet idag, ska bli ljuvligt. Emly som gått och vankat med sin jättemage, klämde ur sig sina två bebisar igår, så skönt. En hona och hane blev det på 106 och 100 gr. Pappa är Redets Neville. Mamma ska ...

Av Anneli - 19 juli 2010 20:58

Imorgon är W-kullen 5 veckor, men är inte i närheten av att väga 300 gram, vilket aldrig har hänt tidigare. Kullne var stor och det var första gången jag stödmatade, men ingen unge var direkt liten. Nu har jag marsvinsköpare som längtar efter  marsvi...

Ovido - Quiz & Flashcards