Alla inlägg den 21 december 2008

Av Anneli - 21 december 2008 00:26

Huvaligen jag är alldeles matt. Har idag tvingat mig till köksabete. Kokat två sorters kola, bakat två sorters kakor + pepparkakor och gjort köttbullar på 1,5 kilo.Att maten stod på bordet när gubben kom hem, hör ju inte till vanligheterna i vårt hus. Gubben blev lång i synen men glad tror jag. Vi har våra kontaktbarn här i helgen och jag vet inte vad som flugit i dom för dom har varit alldeles hopplösa, kivats och bråkat dagen i ända. Jag satte på köksfläkten på full sprutt för att slippa höra eländet. Vid frukosten fick jag byta byxor två gånger, den ena spillde ut en kopp kaffe och den andra ett glas vatten. Det gäller att ha tålamodet på rätt ställe sådana dagar. Våra stora barn kom över på eftermiddagen och så hade vi en liten minijulafton för pojkarna. Vi klädde granen och sedan fick dom några paket. Varsin pyamas, plånböcker till månadspengen, lite godis och varsin leksak. Ögonen tindrade och båda somnade med bilarna i sängen. Dom har varsitt paket kvar att öppna imorgon. Det var order från min mor att hennes paket inte skulle öppnas förrän strax innan dom åkte hem. Tack mamma för det! Hon har nämligen förärat dom med varsitt munspel. Hoppas nu inte dom öppnar detta när dom vaknar, vet inte om mitt psyke klarar en hel dag med munspelande. Imorgon är vi bjudna på fika hemma hos barnens mamma. Hon ska fylla år och pojkarna har även fått gjort ordning varsin present till henne. Nu ska jag krypa i säng, natti, natti.

Ovido - Quiz & Flashcards