Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Anneli - 17 juni 2009 10:04

Idag börjar jag min diet enligt LCHF, min kära vän E-K var här igår och naturligtvis var våra feta kroppar ett hett samtalsämne och eftersom det var E-K, kom vi att tala om hennes förkärlek för just LCHF kosten. Jag är skeptisk till hur man ska kunna gå ner i vikt genom att kunna trycka i sig vispgrädde till frukost, men nu ska jag prova en vecka i rent vetenskapligt syfte. Till midsommar, smart, tycker ni, men jag har räknat ut att det fungerar nog. Vi ska grilla och kött med någon fet sås, fungerar för mig. Sedan vill jag ha matjesill, ägg och gräddfil, fungerar också och till sist jordgubbar och grädde, fungerar finfint. Sedan var det det här med alkoholen, vi kom aldrig så långt i diskussionen, men den kan jag hoppa över om det är så. Jag återkommer med rapporter om hur det går. Jag lovar att jag kommer att sköta dieten slaviskt, sånt är jag nämligen bra på, det är värre med uthålligheten. En vecka ska i allafall gå bra, sedan får vi se?? En liten lägesrapport av i min rygg. Jag började jobba halvtid förra måndagen, på tisdag morgon rasade jag ner för trappen och fick röntga både bäcken och armbåge. Som tur var det inget brutet, men jag har ett blåmärke på skinkan som är en syn för gudarna. Jag blev sjukskriven hela förra veckan och ryggen är väl så där. Nu ska jag göra lite nytta och vispa mig lite grädde.Hej, hopp!!

Ovido - Quiz & Flashcards