Alla inlägg den 12 november 2008

Av Anneli - 12 november 2008 19:38

Imorse var jag klar att åka till jobbet, skulle bara gå morgonvändan med hunden. Vi hinner bara fram till den stora gräsmattan då Douglas stora skräck på gatan shäfertiken Nelli, sliter sig ur kopplet och kommer springande mot oss. Det är inte första gången det händer,men första gången när jag håller i kopplet. Douglas hamnar skällande och skrikande på rygg med Nelly över sig och vad hon vill är inget att tveka om. Hon biter för att döda. Till slut få Nellys husse bort henne från min stackars hund. Jag blir helt chockad, när vi kommer hem börjar jag darra som ett asplöv och sedan börjar jag frysa. När jag ska kolla Douglas inser jag att jag behöver trimma honom för att se något. Han ser ut som en dreadlock hela han. Öronen blöder, det är vad jag kan se. Tar ut en semesterdag och har trimmat hund i 5 timmar. Den enda skadan jag hittar är hålet efter tänder rakt igenom örat. Det är nu svullet och vätskar så det blir nog ett besök hos vetrinären imorgon. Att det inte blev värre är helt otroligt. Hur är det med mig, riktigt ont i min rygg och mina armar efter allt trimmande.

Ovido - Quiz & Flashcards