Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

FINGAL, FILIPPA OCH FIDELI

Av Anneli - 21 maj 2008 17:41

Nyss hemkommen från en helvetisk dag på jobbet, jag ha dessutom fått tandvärk igen, så gubben fick dra ut på motorcykeln själv. Har nu fotat de små underverken, längst till vänser har vi minstingen Fideli, i mitten lillebror Fingal och till höger storasyster Filippa . Trots sin ringa storlek är de pigga och fulla av liv. Hoppas nu att diandet kommer igång och de börjar öka i vikt som dom ska. Emly är fortfarande pigg och pysslar så fint med sina små. I morse kom jag försent till jobbet, det är svårt att slita sig, kan bli stående hur länge som helst och bara titta. Så var det ju det här med färgerna, alla hjälp är välkommen, hur länge brukar ni som läser vänta innan ni törs städa buren, det känns på lukten som det skulle behövas.

 
 
Annsofie

Annsofie

21 maj 2008 18:13

Vilka sötnosar. Jag tycker de ser ut som buffagouti/buff, buffagouti/buff/white och silveragouti/(ev white). Är de bruna eller svarta runt ögonen och vilken färg har de på trampdynorna? Går det i brunt så är de cream i stället.

Ibland så blir jag chockad själv när vissa saker dyker upp i minnet som jag trodde jag hade glömt. Det vill säga dina namnremsor var glömda ett tag.

Jag brukar försöka vänta en 3-4 dagar innan jag städar men det är lite beroende på hur det ser ut. Ibland bara måste man ta bort det värsta men då rör jag så lite som möjligt.

http://www.geocites.com/tunaby_marsvin

 
Karin

Karin

21 maj 2008 19:36

Tjaa... jag gissar buffagouti, buffagouti/white och en silveragouti.
Jättesöta!

http://gemini.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

21 maj 2008 19:40

Vilka små tossebitar :-) Grattis igen!

Ser ut att vara buffagouti, buffagouti/white och silverag. ut. Den i silver ser lite ljus ut och kan kanske vara en cinnamonag. eftersom en chokladgen kan ha följt med mormorsfar Faramir som inte var silverag. som det står i stamtavlan, utan cinnamonag. Hur ser färgen ut på öron och trampdynor?

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

21 maj 2008 21:02

Jag har gjort rent på andra dagen ibland men jag gör så att de är kvar i buren. Gör rent halva , lägger nytt spån där, flyttar hus dit så pinnar alla över till den sidan och så gör jag rent andra halvan.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

21 maj 2008 21:32

Vilka godbitar!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 30 augusti 2010 19:14

Jag har köpt två PET-tjejer ifrån Ulricehamn, nu letar jag med ljus och lykta efter  någon som åker förbi där eller Jönköping på väg upp till NM i Eskilstuna som kan ta med sig dessa marsvinstjejer. Är det någon som läser detta och kan tipsa mig om t...

Av Anneli - 27 augusti 2010 15:17


Är dom inte för söta, det är Zaa-Zoo till vänster och Zlatan till höger, dom vägde 106 och 100 gram. Honan stannar såklart och hanen kommer att säljas, min önskan är att han ska få komma till någon avels- och utställningsintresserad, för jag tror ...

Av Anneli - 26 augusti 2010 18:56


   Då var man hemma efter en underbar latmansvecka i ett skållhett Turkiet. Det har varit underbart att bara få ligga vid polen och bada, läsa och dricka paraplydrinkar. Halleluja för AC, annars hade man aldrig överlevt. Kvällarna var knappt att ma...

Av Anneli - 18 augusti 2010 08:13

Nu är jag tillbaka, har semester och åker till Turkiet idag, ska bli ljuvligt. Emly som gått och vankat med sin jättemage, klämde ur sig sina två bebisar igår, så skönt. En hona och hane blev det på 106 och 100 gr. Pappa är Redets Neville. Mamma ska ...

Av Anneli - 19 juli 2010 20:58

Imorgon är W-kullen 5 veckor, men är inte i närheten av att väga 300 gram, vilket aldrig har hänt tidigare. Kullne var stor och det var första gången jag stödmatade, men ingen unge var direkt liten. Nu har jag marsvinsköpare som längtar efter  marsvi...

Ovido - Quiz & Flashcards